Wikia

300px-Aarde Rijk banner.jpg

Het Aarderijk is één van de grootste naties in de wereld. Het word geleid door een absolute monarchie geleidt door de Aarde Koning. Het Aarderijk reikt een massief continent aan de meest oostelijke kant van de wereld. Het Aarderijk is de thuis van de meeste aarde stuurders. De hoofdstad van het Aarderijk is Ba Sing Se.Het Aarderijk is het grootste continent van de wereld en ook het meest dichtbevolkt stuk land. Het land verschilt in verschillende gebieden met gewoontes tussen provincies en stammen. Het Aarderijk heeft ook een grote economie gebaseerd op de agricultuur en de gelimiteerde industrie, hoewel het niet zo geavanceerd is op technologie als de Vuurnatie. Net als de Luchtnomaden en de Waterstammen, kreeg het Aarderijk grote verliezen ondergaan, maar niet zulke massieve als de Waterstammen en de Luchtnomaden. Zo stond Ba Sing Se voor honderd jaar erom bekend als één van de meest veiligste gebieden voor de oorlog.Het Aarderijk is constant in oorlog met de Vuurnatie, aangezien het Aarderijk de grootste concurrent is waardoor er steeds conflicten ontstaan bij de grenzen. Anders de Avatar, was het Aarderijk de enige obstakels tussen wereldwijde dominantie van de Vuurnatie. Hoewel de Waterstammen en het Aarderijk hun krachten met elkaar gebunddeld hadden tijdens de oorlog, leverde beide partijen flinke verliezen op maar kon no weerstand bieden. Dit eindigde sinds de infiltratie van Ba Sing Se waar prinses Azula van de Vuurnatie Ba Sing Se wist te veroveren. Bij die zomer was heel Ba Sing Se veroverd door de Vuurnatie.Tijdens de aankomst van Sozins Komeet, aan het einde van de zomer, werd Ba Sing Se bevrijd door de Orde van de Witte Lotus, onder leiding van Iroh. Dit zorgde voor de volledige bezetting van de Vuurnatie. Met deze combinatie van de nederlaag van Vuurheer Ozai, door Avatar Aang, werd het Aarderijk volledig bevrijdt van de Vuurnatie en de oorlog gestaakt.

Around Wikia's network

Random Wiki