Wikia

300px-103 - The Southern Air Temple - Zuko = Zhao (4).png

Agni Kai is de naam voor een vuurduel.

Agni Kai is de naam voor een vuurduel die wordt uitgevochten in de Vuurnatie. Het is mogelijk om te vechten tot de dood erop volgt maar dat hoeft niet altijd. De uitkomst van het gevecht heeft veel invloed op de eer van beide meesters. Duels zijn een populaire manier voor het oplossen van conflicten in de Vuurnatie. Ook is het een bron van vermaakt voor de toeschouwers. In het Koninklijk Paleis is er zelfs een speciale kamer ingericht voor Agni Kai's.

Het doel van deze duels is om de tegenstander tegen de grond te werken, en hem daarna uit te schakelen (dodelijk of niet) met een laatste klap. Deze laatste klap is meestal in de vorm van een Vuurstoot in het gezicht. Zoals ook bij Zuko is gebeurt.

Elke Vuurmeester kan deelnemen, man of vrouw. Ook Vuurheren kunnen uitgedaagd worden, maar omdat die meestal een van de sterkste vuurmeesters zijn gebeurd dit niet veel. Er is slechts een bekende vrouw die heeft deelgenomen aan een Agni Kai. Deze vond plaats in de Vuurnatie Hoofdstad op het Kronings Plein. De deelnemers aan dit duel waren;Zuko en zijn zus Azula. Later deed ook Katara mee nadat Azula haar had aangevallen.

Around Wikia's network

Random Wiki