Wikia

Nickelodeon Wiki

Avatar: The Legend of Korra

Opmerkingen0
310 pagina's
op deze wiki
300px-Korra.jpg

Avatar: Legend of Korra (werktitel) is een opkomende tv-reeks in het Avatar universum. De titel werd in mei 2010 als handelsmerk geclaimd door Nickelodeon, later werd er door de media informatie gelekt eind juni 2010, vlak voor de release van de film The Last Airbender, kwam er nog meer informatie vrij.

verhaalBewerken

De serie zal zich richten op Korra, een tiener en de huidige incarnatie van de Avatar, die volgens de voorzitter van Nickelodeon een "driftig, onafhankelijk, en ready to take on the world" type is. Ze heeft de elementen water, aarde en vuur al onder de knie, maar moet luchtsturen nog aanleren. Het personage is gedeeltelijk geïnspireerd door Avatar Kyoshi uit de originele serie.Om herhaling van Aangs avonturen te vermijden, besloten de makers een nieuwe stad genaamd Republic City te introduceren waar het gehele verhaal zich af zal spelen. De stad is gemodelleerd naar het Sjanghai, Hong Kong, Manhattan, New York en Vancouver van de jaren 1920 en 1930. In de show zal Korra het luchtsturen leren van Meester Tenzin: de zoon van Aang en Katara. Tevens krijgt ze te maken met mensen die het sturen van de elementen willen verbieden. Jeremy Zuckerman, componist van de originele serie, heeft ook bevestigd dat hij terug zal komen om de nieuwe serie weer te componeren.Wie de stemmen gaat inspreken is nog niet bekend.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki