Wikia

Verklaring van de naam "Avatar"Edit

Avatar 0001 (Aang).jpg
In de serie is Aang de laatste reïncarnatie uit een lange reeks stuurders die de lastige taak hebben het evenwicht tussen de 4 elementen te bewaren. Het is dan ook niet te verwonderen dat hij hierdoor de "Avatar" wordt genoemd: in het hindoeïsme hebben de avatars(lett. "goddelijke reïncarnatie") de verantwoordelijkheid voor het zorgen voor de rust en balans in het universum. Er is, binnen hetzelfde hindoeïsme, één Avatar die uit zichzelf is gereincarneerd doordat alle krachten zich hebben gebundeld van alle 4 de zonnen (hier: de elementen) en alle sterren uit het heelal.

Dit alles wijst op de inspiratie die de makers hebben gehaald bij de oosterse filosofieën.

Een tweede verklaring is het feit dat in de serie de Avatar steeds opnieuw, nadat hij gestorven is, reïncarneerd in een nieuw persoon. Zo is de Avatar uit de serie (Aang) een luchtmeester. Hiervoor was de Avatar een vuurmeester, etc. (Deze kringloop is in het verhaal erg belangrijk)

De avatar heeft 1 zeer grote kracht die hij kan oproepen als hij in zeer hoge emotionele druk komt te staan: "De avatar trance". De Avatar Trance maakt verbinding met alle andere avatar's voor Aang, en kan hun kracht gebruiken om zijn tegenstanders te verslaan. Helaas is de avatar trance moeilijk te beheersen. Als de Avatar gedood word terwijl hij in de avatar trance zit, zal de avatar ophouden te bestaan en zal niet meer Reíncarneren in een volgende Avatar.

Around Wikia's network

Random Wiki