Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Bumi. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.

300px-Bumi 001.jpg
Koning Bumi is de koning van de stad Omashu dat tot het Aarderijk behoort. Hij is een goede vriend van Aang en speelde met hem toen beide jonger waren in het post systeem van Omashu. Bumi dacht anders dan andere mensen waardoor hij ooit het post systeem zag als een grote glijbaan en daar gebruik van maakte. Honderd jaar, nadat Aang uit het ijs was ontwaakt, ontmoette de twee elkaar weer en zette hun vriendschap voort. Wanneer de Vuurnatie Omashu aanviel besloot hij om niets te doen waardoor de stad viel en Bumi opgesloten werd in een metalen kist. Nadat Aang hem probeerde te redden vertelde hij dat hij wachtte op het juiste moment. Zo kwam hij tot de beslissing om later, tijdens de Dag van de Zwarte Zon Omashu te bevrijden nadat de vuurstuurders hun krachten verloren. Ook was hij in het geheim lid van de genootschap de Orde van de Witte Lotus waar hij hen later hielp om Ba Sing Se te bevrijden van de Vuurnatie tijdens de aankomst van de komeet.

Around Wikia's network

Random Wiki