Wikia

Nickelodeon Wiki

De Boze Bevers

Opmerkingen0
309 pagina's
op deze wiki
De Boze Bevers 00001.jpg
Agent-347Toegevoegd door Agent-347
De Boze Bevers Logo 001.jpg
Agent-347Toegevoegd door Agent-347

De Boze Bevers (Engelse titel Angry Beavers) is een Amerikaanse animatieserie, geproduceerd voor de televisiezender Nickelodeon en bedacht door Mitch Shauer. De eerste aflevering werd in Amerika uitgezonden op 19 april 1997, na de Nickelodeon Kids Choice Awards. Het was meteen een succes.

Plot Bewerken

De serie gaat over 2 beverbroers: Boris (Engelse naam Daggett) en Benno (Engelse naam Norbert). Na de komst van een nieuw bevernest verlaten ze hun ouderlijk huis en gaan samen in hun eigen dam gaan wonen. De rest van de serie draait om wat ze samen beleven. De broers maken allerlei avonturen mee, en hebben regelmatig ruzie. Dat varieert van een beetje bekvechten tot een heuse ramp. Maar als het er op aan komt, helpen ze elkaar.

Karakters Bewerken

Enkele karakters die er in de serie voorkomen, zijn

Afleveringen en uitzendingBewerken

Er zouden oorspronkelijk 70 afleveringen op de tekentafel hebben gelegen, maar door een onverwacht einde aan de uitzending van de serie in Amerika, op 11 november 2001, zijn ze nooit allemaal op televisie verschenen. Anno 2007 zijn er slechts 63 afleveringen in Amerika uitgezonden. In Nederland zijn dat er 50. Er liggen nog vier afleveringen op de plank die nog nooit vertoond zijn.

In Nederland werden de Boze Bevers eerst uitgezonden in Villa Achterwerk, het kinderblok van de VPRO. Daarna volgde korte tijd uitzending bij Veronica. Vanaf 2003 was de serie voortaan bij de Nederlandstalige versie van Nickelodeon te zien. In september 2003 ging men daar van start met het eerste seizoen. Seizoen twee en drie gingen respectievelijk van start in de lente en in de herfst van 2004. Vanaf de zomer van 2005 verscheen de serie enige tijd niet, totdat het sinds 2 juli 2007 weer te zien was. Aanvankelijk vertoonde Nickelodeon de serie in Nederland zowel in een Nederlandstalige versie als in het Engelstalige origineel. Toen Nickelodeon een deel van haar zendtijd moest afstaan aan Talpa die op hetzelfde kanaal ging uitzenden, werd voortaan alleen de Nederlands gesproken versie nog vertoond.

ParodieBewerken

Zo nu en dan worden er bekende personen geparodieerd in de serie. Dit gebeurt onder meer in de aflevering "Beaver Fever", waar Barry Bear (als parodie op Barry White) de show steelt door zijn gepassioneerde zangkunsten.

DVD'sBewerken

In Amerika zijn er sinds de herfst van 2007 dvd's van De Boze Bevers. In België & Nederland zijn er wel plannen voor het uitbrengen van dvd's, maar anno 2007 heeft dit nog niet geleid tot het uitgeven ervan.

5 Jaar Nickelodeon & De Boze BeversBewerken

Tijdens het feestje van 11 dagen in verband met 5 jaar Nickelodeon, werden de Boze Bevers 3 keer uitgezonden

De Boze Bevers MEDIABewerken

AfbeeldingenBewerken

Boze Bevers, Herfst, NU , 0001.jpg
Agent-347Toegevoegd door Agent-347
Boze Bevers, Herfst, NU , 0002.jpg
Agent-347Toegevoegd door Agent-347
Boze Bevers, Feest, NU , 0001.jpg
Agent-347Toegevoegd door Agent-347
Boze Bevers, Winter, NU , 0001.jpg
Agent-347Toegevoegd door Agent-347
Boze Bevers, Lente, NU , 0001.jpg
Agent-347Toegevoegd door Agent-347
Boze Bevers, Zomer, NU , 0001.jpg
Agent-347Toegevoegd door Agent-347
Boze Bevers, Zomer, NU , 0002.jpg
Agent-347Toegevoegd door Agent-347

Externe linkBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki