Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op De Slag om het Noorden. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.

Deel 1Edit

WaterSoldaten.png

Deel 1 is de negentiende aflevering van Boek 1: Water. De aflevering code is 119.

De Vuurnatie staat op het punt om met een enorme vloot de Noordpool aan te vallen. Zuko weet zelf de Noordpool binnen te komen om Aang te vangen. Aang gaat mediteren in de Geestenoase om de Maan- en Oceaangeest op te zoeken. Ondertussen ontvoert Zuko zijn lichaam.

VerschijningenEdit

MensenEdit

DierenEdit

GeestenEdit

  • Tui, de Maan Geest
  • La, de Oceaan Geest

PlaatsenEdit

VoorwerpenEdit

GebeurtenissenEdit

Deel 2Edit

300px-AangOceaanGeest.jpg

Deel 2 is de twintigste aflevering van Boek 1: Water. De aflevering code is 120.

Zuko heeft Aangs lichaam weten te ontvoeren maar komt in een sneeuw storm terecht. Hij zoekt onderdak in een grot terwijl Katara, Sokka en Yue hem zoeken. Als ze Aang vinden gaan ze terug naar de Noordelijke Waterstam. Daar dood Zhao de Maangeest waardoor de Waterstuurders hun vermogen om te Watersturen verliezen. Door Aangs woede wordt Aang bezeten door de Oceaangeest en vernietigd de hele Vuurnatie vloot. Prinses Yue, die als baby een deel van het leven van de Maangeest heeft gekregen, offert haar leven op om de Maangeest weer tot leven te brengen.

VerschijningenEdit

MensenEdit

DierenEdit

GeestenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki