Wikia

Erwin Van Pottelberge (Antwerpen, 17 februari 1970) is een Vlaams striptekenaar die zich voornamelijk verdienstelijk heeft gemaakt in de internationale animatiewereld. Van 1994 tot 1998 was hij verbonden aan de Antwerpse tekenfilmstudio Graphics & Animation waar hij onder meer het layout-werk voor zijn rekening nam. Van 1998 tot 2001 woonde en werkte hij in Los Angeles, en verleende er zijn medewerking aan tal van tekenfilmproducties. Bij Klasky Csupo (West-Hollywood) ging hij aan de slag als storyboard-artiest voor onder andere de tekenfilmreeksen Rocket Power en The Wild Thornberrys. Later vervoegde hij het team van Rough Draft Studios (Glendale) waar hij de tekenfilmreeks Futurama mee ontwikkelde. Het meest bekende project op zijn palmares blijft The Simpsons waarvoor hij ook de storyboards realiseerde bij Film Roman (Noord-Hollywood). Sinds 2008 is Van Pottelberge gestart met een nieuw project; De familie Burnout, een strip voor brandpreventie.

FilmografieEdit

Hij verleende zijn medewerking als lay-out-artiest aan de volgende animatiereeksen:

  • Ivanhoe (France Animation)
  • Patrouille 03 (France Animation)
  • Lit'l Elvis Jones and the truckstoppers (Viskatoons - Australië)
  • City mouse & Country mouse (Cinar - Canada)
  • Pippi Longstocking (Hahn Film - Berlijn)
  • The magic forest (Cinevox - Babelsberg)

Hij hielp mee aan de storyboards voor de volgende animatiereeksen:

Hij hielp mee aan het uitwerken van de decors voor de volgende animatiereeksen:

Around Wikia's network

Random Wiki