Wikia

Iemand vindt dat dit artikel, of een gedeelte daarvan, samengevoegd zou moeten worden met The Fairly OddParents.

The Fairly OddParents is een Amerikaanse tekenfilmserie, geproduceerd door de televisiezender Nickelodeon. In Nederland wordt de serie over het algemeen nagesynchroniseerd uitgezonden. De serie is bedacht door Butch Hartman, die ook de serie Danny Phantom bedacht heeft. Het zevende en laatste seizoen zal in in de Verenigde Staten beginnen op 18 februari 2008 en het zal bestaan uit 20 afleveringen.

Plot Edit

Leeswaarschuwing: Deze tekst bevat details over het verhaal en/of de afloop van het verhaal.

De serie gaat over het tienjarige jongetje Timmy dat in de fictieve stad Dimmsdale woont. Hij heeft het zwaar te verduren: Ouders die nooit naar hem luisteren, en een gemene oppas genaamd Vicky, die hem onderdrukt als een slaaf. Doordat men in de feeënwereld merkt dat hij ongelukkig is, krijgt hij op een dag twee feeënpeetouders (Engels: Fairy Godparents) toegewezen; de onnozele fee Cosmo en zijn intelligente vrouw Wanda. Door met hun toverkunsten Timmy's wensen te laten uitkomen, proberen ze hem te helpen en gelukkiger te maken. De magie die Cosmo en Wanda gebruiken om Timmy te helpen, veroorzaakt meestal echter alleen nog maar meer rommel. In het begin zijn de wensen best leuk, maar langzamerhand begint het uit de hand te lopen. Uiteindelijk komt het allemaal weer goed.

StemmenEdit

Het betreft hier de stemacteurs voor de Nederlandse versie van The Fairly OddParents.

AfleveringenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki