Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Hakoda. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.
300px-Chief Hakoda.png
Hakoda
is de leider van de Zuidelijke Waterstam. Hij is de man van Kya en vader van Sokka en Katara. In het jaar 94 NSK werd zijn vrouw in een Vuurnatie invasie vermoord nadat ze de laatste watersturder zochten in de stam. Hun familie was nooit meer hetzelfde en een aantal jaar na het overlijden van Kya besloot Hakoda om samen met de andere mannen van de Zuidelijke Waterstam te vechten in de oorlog en het Aarderijk helpen tegen de Vuurnatie. Hierdoor nam hij alle mannen van de stam mee en liet hij het leiderschap over de stam aan Sokka over. Twee jaar lang had hij gevochten in de oorlog en herenigde eindelijk met zijn kinderen tijdens hun reizen met de Avatar. Hakoda was degene die de Invasie van de Vuurnatie leidde maar werd gevangen genomen nadat ze in de val gelokt werden. Kort hierna werd hij bevrijdt uit zijn gevangenis door Sokka. Aan het einde van de oorlog noemde hij zich de trotse vader en vergezelde zijn kinderen.

Around Wikia's network

Random Wiki