Wikia

189419-6476f40cfa21441ac01c561c4d6065ab

huis anubis

Het Huis Anubis (bekend als Huset Anubis in het Zweeds en als La Casa De Anubis in het Spaans, ter onderscheiding van de latere spin-offs ook wel Het Huis Anubis en de Geheime Club van de Oude Wilg genoemd) was een Nederlandse/Vlaamse jeugdsoapserie waarin zes jongeren op zoek gaan naar een schat. Het Huis Anubis werd uitgezonden op Nickelodeon. Het programma werd gemaakt in samenwerking met Studio 100.

Met 404 afleveringen was deze serie zeer populair in Vlaanderen en in Nederland. In oktober 2008 ging de eerste bioscoopfilm Anubis en het Pad der 7 Zonden in première, een tweede film Anubis en de Wraak van Arghus volgde in december 2009.

Verder is er door Studio 100 ook een Duitse versie gemaakt van deze serie Das Haus Anubis, met hetzelfde verhaal, maar met zijn eigen spelers. Deze versie is te zien in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland sinds september 2009 op Nick. Ook is er sinds het najaar van 2009 in Zweden een gedubde versie van de serie uitgezonden onder de naam Huset Anubis. En in Mexico is er onder de naam La Casa De Anubis vanaf 23 november 2009 ook een gedubde versie van de serie te zien. Momenteel is alleen seizoen 1 verkocht aan de Mexicaanse zender Once TV México.En op 12 maart 2010 werd bekendgemaakt dat er in het najaar van 2010 ook een Amerikaanse remake zal verschijnen, deze zal The House of Anubis heten en uitgezonden worden op Nickelodeon in de VS. De opnames zullen in het voorjaar van 2010 plaatsvinden in Liverpool, Verenigd Koninkrijk. maar nu is er een andere huis anubis die wordt uitgezonden.