Wikia

Invader Zim.jpg

Invader Zim is een Amerikaanse animatieserie die bedacht is door Jhonen Vasquez en uitgezonden door Nickelodeon. De serie werd voor het eerst vertoond in 2001.

Het werd tijdens het tweede seizoen van Nickelodeon af gehaald zonder duidelijke reden. In 2004 werden er dvd's uitgegeven door Media Blasters in samenwerking met Nickelodeon. Deze dvd's waren wel Engelstalig en hadden geen ondertiteling. Maar Media Blasters is er mee gestopt en hierbij stopte ook Palisade, deze maakte speelgoed van Invader Zim.

PlotEdit

Invader Zim is een soldaat van de planeet Irk, hij wordt gehaat door zijn meesters, en vrijwel iedereen, omdat hij tijdens "Operation Impending Doom 1" de thuisplaneet zo goed als verwoest heeft. Daarom wordt hij naar een onbelangrijke, onbekende planeet gestuurd, de aarde. Deze moet hij proberen te veroveren. Als afdankertje krijgt hij GIR mee, een kapotte 'SIR-robot'. Om meer over de aarde te weten te komen gaat Zim naar school. Zijn klasgenootje Dib is de enige die ziet dat hij anders is, maar hij wordt voor gek uitgemaakt.

Around Wikia's network

Random Wiki