Wikia

300px-Jeong Jeong.png
Jeong Jeong was een voormalige admiraal van de Vuurnatie en staat bekend als de eerste deserteur van het leger van de Vuurnatie. Jeong Jeong is een krachtig vuurstuurder en lid van de Orde van de Witte Lotus.

geschiedenisEdit

Aang, Sokka en Katara ontmoeten Jeong Jeong, als Chey hen bij hem brengt. Jeong Jeong is echter niet onder de indruk. Aan Aangs manier van lopen kan Jeong Jeong al zien dat Aang nog niet aan Vuursturen toe is. Hij moet eerst water en aarde leren beheersen. Aang is het hier niet mee eens. Tijdens zijn discussie met Jeong Jeong verschijnt Avatar Roku, die Jeong Jeong opdraagt Aang te leren vuursturen. Jeong Jeong begint de training met ademhaling. Hij laat Aang oefenen in ademhalen. Als Aang bij Jeong Jeong komt vragen hoe lang hij nog door moet gaan, wijst Jeong Jeong hem op het belang van geduld en zelfdiscipline. Later, als Aang dit lijkt te hebben begrepen, laat Jeong Jeong hem met echt vuur werken. Aang krijgt een blad dat brandt in het midden. Aang moet de vlam van de randen van het blad weghouden. Hij verliest echter de controle en creëert een steekvlam, waarmee hij Katara's arm verbrandt. Sokka geeft Jeong Jeong de schuld van Katara's verbrande arm. Jeong Jeong zegt tegen Sokka dat ze weg moeten, omdat admiraal Zhao eraan komt. Jeong Jeong gaat naar de rivier, waar Zhao en zijn mannen net voet aan land zetten. Hier onthult Zhao dat hij een leerling van Jeong Jeong was. Jeong Jeong waarschuwt Zhao om niet tegen Aang te vechten en verdwijnt vervolgens in de bossen.

In boek 3 moet Aang op zoek naar een leraar vuursturing. Katara stelt voor Jeong Jeong te zoeken, maar Aang gelooft niet dat ze hem ooit zouden kunnen vinden. Aan het einde van boek 3 blijkt Jeong Jeong lid te zijn van de Orde van de Witte Lotus. Hij verwelkomde Katara, Sokka, Toph en Zuko door ze in een muur van vuur in te sluiten. Later hielp hij Ba Sing Se te bevrijden. Hij gebruikt muren van vuur om de tanks van de Vuurnatie omver te duwen.

Around Wikia's network

Random Wiki