Wikia

Danny Phantom heeft een heleboel personages. Hier de list van hoofdpersonages

Mensen Edit

  • Jack Fenton - Danny's vader. Jack is vrij groot, breed, stuntelig en draagt altijd een (oranje) overall. Hij heeft een ware obsessie voor het vernietigen van spoken. Zijn tweede obsessie is het constant snoepen. Ondanks zijn obsessies zal hij alles in het werk stellen om zijn gezin te beschermen. Hij doet vaak dingen zonder eerst na te denken, waardoor hij vaak in zeven sloten tegelijk loopt. Vaak is hij bezig met bouwen van uitvindingen die niet altijd goed werken.
  • Madeline "Maddie" Fenton - Danny's Moeder. Maddie is net als Jack een professionele spokenjaagster, maar ze bestudeert spoken liever dan ze kapot te schieten. Ze is een stuk slimmer dan Jack en kan veel beter schieten. Maddie draagt vaak haar blauwe pak.
  • Jasmine "Jazz" Fenton - Jazz is de overbezorgde en betweterige 16 jaar oude zus van Danny, die zijn spookgeheim gedurende de serie te weten is gekomen. Ze besluit het geheim te bewaren. Later in de serie komt ook Danny erachter dat Jazz het weet. Jazz probeert vaak volwassen over te komen en is soms wat gestresst. Ze is erg intelligent.
  • Tucker Foley - Tucker is de beste vriend van Danny. Tucker weet van Danny's geheime spookkrachten. Hij is een typische nerd met allerlei elektronische speeltjes. Zijn liefde voor technologie wordt gevolgd door zijn liefde voor het vrouwelijk schoon. Daarom probeert hij populair te zijn bij de meisjes wat hem telkens weer opbreekt. Hij heeft altijd een PDA bij zich, hiermee kan hij vaak Danny helpen.
  • Samantha "Sam" Manson - Sam is Danny's beste vriendin. Sam weet ook van Danny's geheime spookkrachten. Hoewel haar ouders stinkend rijk zijn, heeft Sam besloten dat niet aan de grote klok te hangen. Ze is een goth, ook doet ze aan de extreme vorm van vegetarisme "Ultra recyclo vegetariër". Verder is ze voor het behoud van de natuur en dierenrechten. Sam is verliefd op Danny maar laat dat niet blijken, hoewel heel veel mensen dit wel vermoeden. Samen met Tucker helpt zij Danny vaak met het bestrijden van spoken.
  • Dhr. Lancer - Dhr. Lancer is de strenge vicedirecteur van het Casper College en de docent Engels. Naast Engels geeft hij ook vakken als Astronomie, Biologie en Wiskunde. Hij gelooft niet in spoken en ziet er liever op toe dat zijn leerlingen hun examens halen. In een poging om wat populariteit te winnen, probeert zijn taalgebruik wat aan te passen (zonder succes trouwens). Hij speelt graag het online spel "Doomed" en houdt ervan om met treintjes te spelen. Zijn grootste angsten zijn wiskundige vergelijkingen en nagels die over een krijtbord krassen.
  • Dash Baxter - De aanvoerder van het footballteam. Draagt altijd een rode leren jack met witte mouwen. Dash is één van Danny's ergste pestkoppen op school. Naast Danny stopt hij ook andere jongere schoolgenoten in kluisjes. Hij denkt ook dat Sam Danny's vriendinnetje is. Doordat hij de beste quarterback van Casper High is komt hij altijd overal makkelijk mee weg.
  • Valerie Gray - Valerie was altijd een populair meisje, totdat de Spookhond ervoor zorgde dat Valerie's vader werkloos werd, waardoor Valerie's populariteit ophield. Ze geeft Danny Phantom hiervoor de schuld, omdat de Spookhond hem steeds volgde. Hierom is Valerie een spokenjaagster geworden die op Danny jaagt. Een mysterieuze weldoener (Vlad) voorziet haar van haar spookjager-gadgets. In de aflevering "de goden verzoeken" verwoest Danny haar kostuum, maar krijgt ze van Technus een nieuwe outfit en gadget's. Ze is niet zo zeer een vijand van Danny, maar meer een antiheld.
  • Paulina - Het populairste meisje van school. Ze is een cheerleader en heeft een Spaans accent. Hoewel ze niets in Danny Fenton ziet en hem een loser vindt, is ze helemaal weg van Danny Phantom. Ze is enorm egocentrisch en verwend. Verder wilde ze Sam jaloers maken en Danny van haar afpakken toen ze dacht dat Danny Sam's vriendje was.
  • De Gasten in Wit - De spookjagers brigade van de regering. (een parodie op de Men in Black)
  • Ouders van Sam.
  • Ouders van Tucker.
  • Vader van Paulina - Heeft een Italiaans accent en doet denken aan een maffiabaas.
  • Damon Gray - De vader van Valerie.
  • Mickey - Een nerd uit de school van Danny en is bevriend met Lester.
  • Ster - Een knap meisje die met Paulina omgaat en is tevens ook een cheerleader.
  • Kwan - Een vriend van Dash. Hij zit ook in het football team.
  • Directrice Ishiyama - De directrice van het Casper College.
  • Burgemeester van Amity Park.
  • Tifanny - Normaal meisje op Casper College die meedeed aan de schoonheidsverkiezing. [beauty marked]
  • Ashley - Ook een normaal meisje op Casper College.
  • Lester - Een nerd uit de school van Danny en is bevriend met Mickey.

Spoken Edit

  • Vlad Masters/Plasmius - Vlad Master zat samen met Jack en Maddie in de klas. Hij is net als Danny een halfspook (Plasmius) na een 'ongelukje' in zijn jeugd, veroorzaakt door Jack. Vlad is nog steeds verliefd op Maddie en is dan ook jaloers op Jack en woedend omdat hij door het ongelukje Ecto-Acne kreeg. Het liefst wil hij Jack uit de weg ruimen, Maddie als zijn vrouw hebben en Danny als zijn zoon. Jack denkt nog steeds dat Vlad zijn beste vriend is. Zijn rijkdom heeft hij verworven door gebruik te maken van zijn spookkrachten. Hij martelt Danny ook vaak en geniet daar van.
  • Daniëlle "Dani" Phantom - Een vrouwelijke kloon van Danny gecreëerd met Danny's DNA door Vlad Masters/Plasmius. Ze is ongeveer 12 jaar. Ze doet zich in eerste instantie voor als Danny's nichtje. Dani heeft veel kracht maar kan er niet teveel van gebruiken. Doet ze dat wel dan verandert ze in een hoopje Ectoplasma(zoals alle andere klonen van vlad deden). Haar menselijk voorkomen lijkt ze op Chip Skylark uit de Fairly Odd Parents.
  • De Lunchdame – De oude lunchdame van het Casper College. Ze wil niet graag dat het menu wordt verandert (vooral het vlees). Heeft last van ernstige stemmingswisselingen.
  • Het Doosspook - Baas over alle dozen. Overschat zijn krachten enorm en wordt daardoor nooit ernstig genomen.
  • Skulker - Spokenjager die specifieke spoken vangt. Hij wil Danny als trofee hebben.
  • Nicolaï Technus - Heerser over alle elektrische en mechanische apparaten. In de aflevering "Identiteitscrisis" upgrade hij zichzelf naar Technus 2.0.
  • Desiree – Een wensgeest. Ze ontleent haar kracht aan het vervullen van wensen. Hoe meer wensen ze vervult, hoe machtiger ze word. Ze heeft alleen een zwakke plek: als ze een wens hoort moet ze hem altijd vervullen, of ze dat nu wil of niet.
  • De Zuivelkoning -Een spook die rondspookt in de villa van Vlad Masters.
  • De 3 Aasgierenspoken(Ectogevleugelden) - Drie hulpjes van Vlad die eruit zien als gieren met een fez.
  • Walker - Rechter/Jury/Beul/Eigenaar van de Spokengevangenis. Wil orde scheppen in de spookzone.
  • Spookagenten - De Spookagenten werken voor Walker.
  • Penelope Spectra - Wil voor altijd jong en mooi zijn. Ze gebruikt daarvoor tieners die zich ellendig voelen door de ellendigheid eruit te zuigen. Voelen de tieners zich niet ellendig, dan zorgt ze daar zelf wel voor.
  • Spookhond - Zou een waakhond zijn geweest van het bedrijf waar de vader van Valerie werkt. Kan door een gesloten spookportaal dringen.
  • Klemper - Een spook in een pyjama die ijskrachten heeft. Wil meestal vrienden zijn op een boosaardige manier.
  • Ember McLain - Een rockster die haar kracht haalt uit haar fans die haar naam roepen (als haar krachten groeien, groeit ook haar paardestaart). Ze heeft een gitaar die verschillende aanvallen kan afvuren. Met haar muziek kan ze mensen beïnvloeden.
  • Jongbloed - Grootste snotaap van de spookzone (we zien Jongbloed als cowboy, piraat en astronaut). Alleen kinderen kunnen hem zien.
  • De Schrikridder - De geest van Halloween, dienaar van Pariah Dark. Heeft een zwaard dat de "Zielenhakker" heet en een vliegend paard. Als je door de Zielenhakker geraakt wordt kom je in een dimensie waar je je ergste angst beleeft.
  • Bullet - De rechterhand van Walker.
  • Wolf - Een gevangene uit de gevangenis van Walker. Spreekt Esparanto en zijn klauwen kunnen openingen maken tussen de spookzone en de echte wereld en door het spookschild heenbreken.
  • Lydia (de tattoo dame) - Ze heeft tattoo's over haar hele lichaam die ze kan gebruiken om mee te aanvallen. Ze draagt altijd een mantel. Het blijkt ook dat ze nooit onder de controle van Freakshow's kristallen bol is geweest, maar hem te hebben geholpen uit vrije wil.
  • Freakshow - Ringmeester van circus Gothica. Hij heeft spoken in zijn macht via een rode kristallen bol maar hij is zelf geen spook. Spreekt met een Duits accent.
  • Pariah Dark - De Spookkoning (machtigste spook in de spookzone). Heeft de Vlammenkroon (die verdacht veel lijkt op een kroon uit Fairly Odd Parents) en de Woede-ring die hem ongekende krachten geeft. Hij was opgesloten in een sarcofaag door de oude spoken waar hij voor eeuwig zou moeten slapen(Sarcofaag der eeuwige slaap) totdat Vlad hem heeft gewekt.
  • Spookleger - Het Spookleger is het enorme skelettenleger van Pariah Dark.
  • Klokhuis/Klokwerk - Meester van de tijd. Verandert constant van het gedaante van een kind, volwassene en oude man. (Heet in de aflevering "KlokWerk" Klokwerk.)
  • Dark Danny/Dan Phantom/Phantom - Oudere, kwaadaardige versie van Danny van 24 jaar. Een fusie van Plasmius en Phantom. Hij bestaat buiten de tijd sinds zijn ontstaan voorkomen werd door Klokhuis.
  • De Spookschrijver - Wat de Spookschrijver intypt op zijn multi-keyboard kan hij werkelijkheid laten worden. Hij is kwaad op Danny omdat Danny per ongeluk zijn kerstgedicht heeft vernietigd.
  • Dorathea (Dora) Matteklap/Blauwe spookdraak - Dora heeft de amulet van Aragon die haar in een blauwe draak kan veranderen. Ze is de zus van Prins Aragon.
  • Prins Aragon/Zwarte spookdraak - Prince Aragon heeft ook een amulet die hem in een zwarte draak kan veranderen. Broer van Dorathea "Dora" Matteklap.
  • Hotep Ra - Een oud Egyptisch spook. Hotep Ra dienden ooit een farao die precies op Tucker lijkt.
  • Johnny 13 - Een jaren '50 motorijder. Zijn schaduw is een ongelukspook die ongeluk brengt aan alles wat het aanraakt.
  • Kitty - De vriendin van Johnny.
  • Lunchdoos - De dochter van de Lunchdame en het Doosspook.
  • SkulTech 9.9 - Skulker gefuseerd met Technus.
  • Vrieskou - Een spook die eruit ziet als een ijsbeer.
  • Vortex - Een spook die controle heeft over het weer. Is ook het enige spook dat ook een spookschreeuw heeft.
  • Kreupelhout - Een spook met de controle over het plantenleven en kan zich zelf regeneren.
  • Pandora - Een spook uit de Griekse eeuwen. Bezit de meest krachtigste doos die al het kwade van de Spookzone en de Aarde bevat.
  • Nocturn - Spook van de slaap. Dit spook krijgt zijn kracht uit de dromen van mensen.

Around Wikia's network

Random Wiki