Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Noordelijke Waterstam. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.
Noordelijke Waterstam.png

De Noordelijke Waterstam is de meest noordelijke divisie van de Waterstammen, en een zuster stam van de Zuidelijke Waterstam. De bevolking van de stad blijft geheel binnen de stad dat te vinden is in de noordpool, en de stam wordt ook wel de noord pool genoemd.

De stad is de enige overlevende stad van de Waterstam. De stad is gebouwd binnen in een grote muur van ijs, dat isolatie en bescherming biedt aan de stad. Geen enkele aanval van de Vuurnatie was er ooit in geslaagd om de stad te veroveren, inclusief De Slag om het Noorden, waar Avatar Aang een gehele Vuurnatie vloot wist te weerhouden.

In tegenstelling tot haar zuster stam in de Zuidelijke stam, is het volk van de Noordelijke Waterstam nog steeds welvarend.

Around Wikia's network

Random Wiki