Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Oorlog. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.
300px-InvasionLand.png

De oorlog

Vroeger was er vrede tussen de Vier Naties. Maar in het jaar 0 NSK kwam er een gigantisch conflict tussen de Vuurnatie en de andere drie. Dit wordt de Oorlog genoemd.

proloogEdit

Vroeger leefden de vier naties in vrede samen. Maar de Vuurheer, Sozin, had een plan: alleen maar vuurnatie. Maar hij had één probleem: avatar Roku. Ze waren heel goede vrienden, maar Avatar Roku zag niks in het plan en kon Sozin alleen maar problemen veroorzaken. Ze werden vijanden en hoorden niks meer van elkaar. een hele tijd later lag Roku te slapen met zijn vrouw op een eiland met een vulkaan, die ineens uitbarstte. Iedereen kon worden gered. Maar Roku wou het eiland redden, en Sozin die een paar kilometer verder was met zijn boot hoorde en zag het. Hij kwam hem helpen, maar er kwam gas uit de grond. Roku kreeg het in zijn ogen. Hij hielp om hulp, Maar Sozin hielp hem niet. Dit was de kans dat hij zijn plannen kon waarmaken. En zo stierf avatar Roku.

beginEdit

Omdat een grote komeet langs kwam, die de vuurmeesters meer geeft, kon Sozin die kracht gebruiken om de luchtnomaden uit te schakelen. Om dat daar de volgende avatar zou geboren worden. Daardoor werden alle luchtnomaden gedood, behalve Aang.

Around Wikia's network

Random Wiki