Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Ozai. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.
300px-Ozai.png

Ozai was een tiran en Vuurheer van de Vuurnatie. Hij was de vader van prins Zuko en prinses Azula, en de hoofd vijand van Avatar Aang. Ozai was net als alle andere Vuurheren een vuurstuur meester en het werd geloof dat hij één van de krachtigste vuurstuurders was. Ozai is de jongste zoon van vuurheer Azulon en Vuurvrouw Ilah, na zijn oudste broer Iroh. Hij was getrouwd met Ursa waarvan hij Zuko en Azula kreeg. Nadat de enige zoon van Iroh, Lu Ten, stierf, kreeg Ozai het recht op de troon, nadat hij en Ursa ervoor hadden gezorgd dat Ozai de vuurheer zou worden na de dood van Azulon.Net als zijn vader en grootvader, wilde Ozai de gehele wereld veroveren en daarvan regent worden. Hij plande om Sozins Komeet te gebruiken om het Aarderijk plat te branden, en verklaarde hem tot Feniks Koning, heerser over de wereld. Hij werd verslagen door Avatar Aang, die Energie sturen gebruikte om zijn vuurkrachten te verwijderen.

Around Wikia's network

Random Wiki