Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Roku. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.
Roku avatar.jpg

Avatar Roku was een incarnatie van de Avatar en de voorganger van Avatar Aang. Hij is geboren en getogen in de Vuurnatie. Als een geest diende Roku als een leidende kracht voor Aang in zijn periode na het ontwaken uit het ijs. Roku was in het bezit van een dierlijke compagnon, een rode draak genaamd Fang, die diende in vergelijkbare manieren zoals Appa en Momo dat deden voor Aang.

Roku was een wijze Avatar met goede bedoelingen; hoewel hij zelf toegaf dat hij besluiteloos was. Door Roku's oude vriendschap met Vuurheer Sozin zorgde dit ervoor dat hij Sozins verlangen naar oorlog niet kon stoppen waardoor dit leidde tot zijn dood. Hij had hierdoor gefaald om de oorlog te stoppen die honderd jaar zou duren.

BiografieEdit

Roku en Sozin in de Vuurnatie.png

Roku en Sozin tijdens hun jeugd.

Avatar Roku was geboren in de Vuurnatie. Hoewel hij onbekend was van zijn status, wisten de Vuurwijzen dat hij de Avatar was. In zijn jeugd bracht Roku veel tijd door met prins Sozin en ze waren beste vrienden. Ze deelden zelfs dezelfde verjaardag met elkaar. In de tijd dat ze tieners waren, waren ze beide ervaren vuurstuurders. Echter, in die tijd was Sozin de betere vuurstuurder en versloeg Roku tijdens een vriendschappelijke wedstrijd. Toen de twee na hun wedstrijd naar buiten liepen, kwam een meisje, Ta Min, voorbij lopen waar Roku gelijk smoor verliefd op was. Sozin vertelde dat hij wat tegen haar moest zeggen en Roku liep achter Ta Min aan. Hoewel Roku het bijna voor elkaar kreeg iets te zeggen, stopte hij op het laatste moment en liet zich op de grond vallen.

Op hun verjaardag feest, van hun zestiende verjaardag, was Ta Min ook aanwezig. Terwijl Roku en Sozin van de trap afliepen keek Roku verliefd naar Ta Min waardoor hij van de trap viel maar werd nog net op tijd opgevangen door Sozin. Opeens kwamen de Vuurwijzen het feest binnen en vertelde dat ze kwamen aankondigen dat Roku de Avatar was en de wijzen en alle personen in de zaal knielden voor Roku. Sozin was echter verbaasd maar knielde ook voor Roku. Roku was zelf ook erg verbaasd en werd verteld dat hij zijn lotsbestemming moest gaan volgen en alle vier de elementen moest leren beheersen.
Vlak voordat hij vertrok kwam Sozin de kamer binnen lopen en vroeg aan Roku waarom hij zijn spullen niet gepakt had als "machtige Avatar". Roku keek echter bedroefd waarop Roku vertelde dat hij begon met inpakken maar dat de Vuurwijzen vertelde dat hij niets mee mocht nemen. Roku vertelde dat alles zo snel gebeurde en dat alles nu anders zou worden. Vervolgens deed Sozin zijn kroon-stuk af en gaf het aan Roku.

Around Wikia's network

Random Wiki