Wikia

Cast.jpg
Ratjetoe is de Nederlandse titel van de Amerikaanse animatieserie The Rugrats. Het programma werd bedacht door Arlene Klasky, Gábor Csupó en Paul Germain en werd uitgezonden op Nickelodeon. De serie werd geproduceerd tussen 1991 en 2005.

GeschiedenisEdit

Ratjetoe werd bedacht door Arlene Klasky, Gabor Csupo (Klasky Csupo) en Paul Germain. Het idee ontstond nadat Arlene Klasky haar tweede kind had gekregen en besloot meer thuis te blijven om voor haar kinderen te zorgen. Ze vroeg zich af hoe vanuit de belevingswereld van een baby de wereld eruit zou zien en stelde zich voor wat baby's zouden zeggen als ze konden praten. Arlene Klasky besloot uiteindelijk dit verhaal verder uit te werken tot een tekenfilmserie.

PlotEdit

Baby's hebben hun eigen kijk op de wereld. Ze vinden in tegenstelling tot volwassene clowns niet grappig, en geloven dat er wel gevaren in de achtertuin zijn. Vier baby's Tommy Zoetzuur, Dickie Finkers en de tweeling Phil en Lil beleven avonturen in de wel 'gevaarlijke' achtertuin en in de strijd tegen hun oudere plaaggeest Angeliekje Zoetzuur.

Around Wikia's network

Random Wiki