Wikia

User86869 pic17610 1214026988.jpg

sokka in uniform

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Sokka. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.

Sokka is een tiener en krijger uit de Zuidelijke Waterstam. Na het overlijden van zijn moeder, Kya, en het vertrek van zijn vader Hakoda, die in de oorlog ging vechten, werd Sokka en zijn zus Katara opgevoed door zijn oma Kanna. Als een resultaat van dat alle mannen aan het vechten waren in de oorlog, was Sokka de oudste man van de Zuidelijke Waterstam en waarschijnlijk van de hele zuidpool. Hij nam de verantwoordelijkheid op zich om de stam te leiden totdat hij en zijn zus de Luchtnomade Aang in het ijs vonden. Toen Sokka erachter kwam dat Aang de Avatar was, was hij eerst sceptisch tegenover Aang en het idee dat een kind de wereld kon redden. Uiteindelijk kwam hij in de positie om Aang te helpen en begon hij de zoektocht om de balans in de wereld te creëren.

Ondanks dat hij niet in staat is tot stuurkunsten, bleek Sokka een goede strategist te zijn en bewees zichzelf verschillende keren als een groot krijger, net als zijn vader. Oorspronkelijk was zijn leiderschap arm en had hij weinig ervaring maar hij ontwikkelde zich in de serie en plande de beruchte Invasie van de Vuurnatie. Zijn humor en zijn bekwaamheid om plannen te maken werden zeer belangrijk, en werden zeer gewaardeerd in de groep. Vlak voor de nederlaag van Vuurheer Ozai werd Sokka een ervaren zwaardvechter, nadat hij verschillende lessen had gevold van meester Piandao.

Around Wikia's network

Random Wiki