Wikia

300px-Sozin.png

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Sozin. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.

Vuurheer Sozin was de Vuurheer die de Oorlog begon, en vuurheer voor zijn zoon, Azulon. Hij was de grootvader van Iroh en Ozai, en overgrootvader van Zuko, Azula en Lu Ten.Als een jonge prins, was Sozin bevriend met Avatar Roku. Wanneer Sozin de troon opvolgde en Roku aan zijn Avatar trainingen begon, stond hun vriendschap op breken. Ze sproken elkaar niet meer totdat ze beide erg oud geworden waren. Met zijn verlangen om de wereld te veroveren, verraadde Sozin Roku door hem te laten sterven waardoor hij de oorlog kon beginnen. Met het gebruik van de de komeet, die vuur stuurders extra krachten gaf, begon Sozin met de Luchtnomade Genocide in een poging om de volgende Avatar te vermoorden, maar faalde. Hij besteedde zijn laatste jaren om de laatste Luchtstuurder te vinden.

Around Wikia's network

Random Wiki