Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Stamhoofd. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.

Een Stamhoofd is een titel die de leider van een Waterstam nederzetting vertegenwoordigd. Hoe de titel van stamhoofd wordt doorgegeven is onbekend, maar het wordt doorgegeven aan de erfgenaam of de titel wordt verkozen door middel van verkiezingen. In de Noordelijke Waterstam is het gebruikelijk dat de zoon of dochter van een stamhoofd een prins of prinses van de Noordelijke Waterstam wordt. Een stamhoofd hoefde niet perse de mogelijkheid te hebben om water te sturen. Zo beschikten zowel stamhoofd Arnook als stamhoofd Hakoda niet over de mogelijkheid om water te sturen. Er zit verschil in de politieke manieren tussen de Noordelijke Waterstam en de Zuidelijke Waterstam. In de Noordelijke Waterstam was Yue de prinses van de stam terwijl Katara en Sokka dat niet waren van de Zuidelijke Waterstam. Een oorzaak hiervan is wellicht dat de Noordelijke Waterstam minder leden onder de Oorlog als de Zuidelijke Waterstam.

Around Wikia's network

Random Wiki