Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Team Avatar. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.
300px-Team_Avatar.png
Team Avatar
Algemene informatie
Leider(s)
Bekende leden
Stichter(s)

Aang, Sokka, Katara

Team Avatar is de naam die verwijst naar Avatar Aang die Sokka bedacht had. Het team bestond voorheen uit alleen Katara, Sokka, Appa en Momo maar later kwamen Toph, Zuko en Suki erbij en werden belangrijke leden. Het team was een kleine groep maar werd ook vergroot, bijvoorbeeld tijdens de Invasie van de Vuurnatie, toen het team werd vergezeld. De naam van de groep werd bedacht door Sokka, die ook voorstelde om het de "Boomerang Squad" te noemen (waar de "aang" van "boomerang" verwees naar Aang), de "Aang bende" en het "Angstaanjagende Viertal", voordat hij op de naam "Team Avatar" kwam. Sokka was echter de enige die deze naam noemde.

Team Avatar had aan het einde van de oorlog een lid van elke natie, en verschillende hiervan waren stuurders. Dit maakte het team een flexibele groep en hebben verschillende veldslagen op hun naam staan.

Around Wikia's network

Random Wiki