Wikia

Iemand vindt dat dit artikel, of een gedeelte daarvan, samengevoegd zou moeten worden met Toph Bei Fong.
300px-Toph belt.png

Toph Bei Fong, meestal simpelweg Toph genoemd, is een aardestuur meester en lid van Team Avatar. Al vanaf haar geboorte was ze blind en werd door haar ouders afschermt van de wereld, denkend dat ze een weerloos meisje is. Echter wist ze vanaf haar ontmoeting met Dasmollen, aardesturende wezens die ook blind waren, net als haar, waar ze haar seismische zicht ontwikkelde waardoor ze kon zien door middel van aarde sturen door de vibraties in de omgeving te voelen.

Ze stond bekend als de "Blinde Bandiet" in verschillende aardestuur toernooien die ze met gemak won, zonder dat haar ouders dit wisten. Ongeïnteresseerd in de eerste instantie, koos ze er toch uiteindelijk voor om deel te nemen aan Team Avatar en Avatar Aang aardesturen te leren. Toph is een meester van aardesturen en was de eerste en enige persoon die metaalsturen uitvond. Samen met haar unieke persoonlijkheid, werd ze een waardig lid van Team Avatar.

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Toph. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.

Around Wikia's network

Random Wiki