Wikia

Unagi.jpg

De Unagi is een enorme zeeslang die bij Kyoshi Eiland woont. Hij kan water spuwen op een zelfde manier als draken vuur kunnen spuwen. Het is niet bekend op welke manier dit wezen dit doet, maar waarschijnlijk met behulp van watersturen. Hij heeft een lichaam van ongeveer 50 meter met een gladde, donker bruine huid zonder schubben. Hij heeft scherpe stekels op zijn rug van zijn kop tot zijn staart. De Unagi heeft helder groene ogen en een mond vol met scherpe tanden. Bovenop zijn hoofd heeft hij een soort vin die gemaakt lijkt te zijn van zeven holle bot-achtige stengels die aan elkaar zitten met weefsels. De Unagi kan deze omhoog of naar beneden doen. Onder de vin zitten aan de zijkant van zijn hoofd vier gele strepen, zit zijn waarschijnlijk zijn kieuwen. Ook heeft de Unagi twee lange snorharen.

Hij valt Aang aan maar aan het einde helpt hij hem door water over het brandende dorp te spuiten.

De enige bekende Unagi is degene die woont in de baai bij Kyoshi Eiland. Hij is een sterke vleeseter met als prooi bijna elk dier in de baai. Maar hij voedt zich bijna uitsluitend met Reuze Koi Karpers, die ook in het water leven.

Unagi.png

De Unagi blust het vuur in het dorp.

Het is een zeer gevaarlijk dier. Omdat de Unagi in het water woont, zwemmen de mensen van Kyoshi niet in de baai.

Wanneer de Vuurnatie met Zuko het eiland aanvallen zetten ze hem in brand, hierna sprong Aang op de Unagi. Met behulp van zijn snorharen dwong Aang de Unagi om water over het eiland te spuwen waarna de brand was geblust.

Around Wikia's network

Random Wiki