Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Vuurheer. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.

De Vuurheer is de regent en heerser van de Vuurnatie en kan een man of een vrouw zijn. De Vuurheer heeft absolute macht over de Vuurnatie, de recente Vuurheer is Vuurheer Zuko. De Vuurheer is meestal de krachtigste vuurstuurder in de wereld. Het koninklijk huis is het verblijf van de Vuurheer dat te vinden is in Vuurnatie Hoofdstad.

Traditioneel zal de titel Vuurheer worden door gegeven aan de oudste zoon, hoewel er verschillende uitzonderingen zijn aan deze regel. Na de dood van Vuurheer Azulon werd Ozai de troon opvolger, terwijl Azulons eerste zoon Iroh was. Toen Prins Zuko werd verbannen van de Vuurnatie, werd zijn zus, Azula, de troonopvolger.

De Vuurheer is altijd een meester in het vuursturen, en kan dus ook voor deze titel worden uitgedaagd in een Agni Kai, hoewel dit alleen gebeurde met Zuko die tegen Azula vocht om de troon.

De vrouw van de Vuurheer zal bekend staan als de Vuur vrouw, hoewel er verschillende uitzonderingen zijn geweest en is deze autoriteit onbekend. Prinses Azula noemde zichzelf Vuurheer wanneer ze de autoriteit van haar vader Ozai mocht overnemen, ook al was ze een vrouw.

Around Wikia's network

Random Wiki