Wikia

Vuurnatie banner.jpg
40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Vuurnatie. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.

De Vuurnatie is één van de vier naties. Het is een absolute monarchie geleid door de Vuurheer. Geografische gezien ligt de Vuurnatie op het westelijk halfrond ter hoogte van de evenaar. Het bestaat uit verschillende eilanden, waardoor het een eilandengroep is. De hoofdstad, de Vuurnatie Hoofdstad, ligt in het midden van een krater op het meest westelijk en grootste eiland van de Vuurnatie. In de Vuurnatie wonen bijna alle vuurmeesters.

De Vuurnatie is de twee natie met het grootste hoeveelheid aantal inwoners. Het Aarderijk heeft in feite de meeste aantal inwoners van alle vier naties. De Vuurnatie heeft echter wel de grootste economische kracht, en ook is de technologie verder ontwikkeld dan die van andere naties. De recente regeerder, Vuurheer Zuko, wilt de middelen van de Vuurnatie gaan gebruiken om de wereld te helpen met de wederopbouw.

Ontevreden over de grootte van hun gebied begon de Vuurnatie een 100 jaar lange oorlog met de andere drie naties, die begon met Vuurheer Sozin. De Vuurnatie is vergeleken het Aarderijk kleiner maar heeft meerdere kolonies over de wereld en werd voor verschillende jaren gezien als de machtigste natie.

Around Wikia's network

Random Wiki