Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Vuursturen. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.

300px-Zukofinalefirebend.png Vuursturen is een van de vier sturingskunsten, waarbij personen de mogelijkheid hebben om vuur te beheersen en te creëren. De mensen van de Vuurnatie beoefenen deze kunst en de minder bekende Zon Krijgers. De vuurmeesters leerden deze techniek van de draken, die geacht werden dat ze uitgestorven waren.

Er zijn veel vuurstuurders die hun sturen voeden met woede en obsessie, zoals Zuko dat ooit deed. Vuur is volgens velen het moeilijkste element om te beheersen, omdat vuur zijn eigen leven lijdt. Als iemand de beheersing verliest, is het een kans dat het alles om zich heen kan vernietigen. Toen Avatar Aang voor het eerst leerde vuursturen van meester Jeong Jeong, verwonde hij Katara omdat hij de beheersing verloor. Zo krijgen vuurstuurders hun energie van de zon, en als de zon verwijderd is, door bijvoorbeeld een zonsverduistering, verliest een vuurstuurder zijn krachten.

Vuursturen staat bekend om zijn intense aanval stijlen en in het algemeen om zijn slechte verdediging, hoewel vuurmeesters zoals Jeong Jeong gehele vuurmuren kon creëren en Zuko verschillende aanvallen kon blokkeren door middel van vuur te sturen.

Around Wikia's network

Random Wiki