Wikia

Animaniacs Kleine Ster00:00

Animaniacs Kleine Ster

Wakko's Wens (Engels: Wakko's Wish) is een direct-naar-video tragikomische animatiefilm door Steven Spielberg uit 1999. Het verhaal is gebaseerd op de animatieserie Animaniacs uit 1993-98. De film verplaatst alle figuren naar een quasi-middeleeuwse sprookjeswereld en beeldt hun race uit op zoek naar de wensster die voor hun een wens zal vervullen.

Hoewel de film bij het testpubliek goed tot erg goede reacties kreeg, besloot Warner Bros toch om de film niet in de bioscoop uit te brengen en gelijk op video uit te brengen. Er blijft tot op heden onduidelijkheid bestaan over waarom de bioscooprelease niet doorging.

De film is ook in het Nederlands nagesynchroniseerd, en is al een drietal keer op Nickelodeon uitgezonden. De Engelse versie is in Nederlands ook 1 keer vertoond in 2008, op RTL4.

VerhaalEdit

Yakko, Wakko, en Dot wonen in een arme stad. Dot gaat bijna dood maar ze hebben geen geld om haar te helpen. Koning Salazar wil van het koninkrijk Warnerstock het hele land overheersen en stuurt zijn handlanger naar het dorp om hoge belastingen te innen van alle inwoners. Om aan alle ellende te ontsnappen gaat Wakko op zoek naar een wensster. Enthousiast vertelt hij aan alle dorpsbewoners dat de eerste die de ster aanraakt, een wens mag doen. De Animaniacs proberen elkaar de loef af te steken om als eerste de wensster te vinden.ik kan je gewooon vertelen dat dit een leuke film is en je moet gewoon naar de bioscoop en daar moet je naar kijken en dan kan je je verslag uitbrengen. 

                                                         gr. marlena vink 

Cast Edit

Nederlandse Cast Edit

  • Rolf Koster - Yakko
  • Florus van Rooijen - Wakko
  • Monique van der Ster - Dot
  • Paul Passchier - Dr. Otto Scratchansniff
  • Reinder van der Naalt - Pinky/Buttons
  • Marcel Jonker - Brain
  • Jimmy Lange - Skippy Squirrel
  • Niki Romijn - Rita/Mindy
  • Ewout Eggink - Pesto/Flavio/De Verteller

Externe link Edit

Around Wikia's network

Random Wiki