Wikia

300px-WesterlijkeLuchttempel.png

De Westelijke Luchttempel is een Luchttempel in het westen. Hij is van de Luchtnomaden. Net als in de Oostelijke Luchttempel woonden er alleen vrouwen. Avatar Yangchen is in de Westelijke Luchttempel opgegroeid.De Westelijke Luchttempel ligt iets ten noorden van de Vuurnatie. Het opvallende aan de Westelijke Luchttempel is dat hij niet in de bergen ligt, zoals de andere luchttempels. De Noordelijke en de Zuidelijke luchttempel liggen allebei in de bergen en de Oostelijke Luchttempel is zelfs op 3 bergtoppen gebouwd. De Westelijke Luchttempel hangt echter tegen een klif. Als je de tempel bekijkt, lijkt het alsof hij ondersteboven tegen de kliffen is gebouwd. Dit is echter puur uiterlijk.Aang en zijn vrienden vluchtten naar de Westelijke Tempel na de nederlaag in de Vuurnatie hoofdstad, tijdens , De Graaf en Pipsqueak. Haru vond dat er in de Westelijke Luchttempel goede plekken waren om aardsturing te oefenen. Even later zou Zuko zich bij Aang, Katara, Sokka en Toph melden, met het aanbod om Aang te leren vuursturen. Hoewel Appa Zuko begroette met een grote lik, nam Aang het aanbod niet aan. Toen later Explosieman de groep aanviel, wist Zuko hem te stoppen en stemde Aang er alsong mee in dat Zuko hem zou leren vuursturen. Vanuit de Westelijke Luchttempel heeft Zuko 2 reizen gemaakt met enkele van zijn nieuwe vrienden. De eerste reis was met Aang, naar de ruïnes van de beschaving van de Zon Krijgers, om te zoeken naar een manier om weer te leren vuursturen. De tweede reis was met Sokka naar de Kokende Rots. Sokka en Zuko kwamen terug met 3 nieuwe tijdelijke bewoners: Hakoda, Suki en Chit Sang. Korte tijd later werd de tempel aangevallen door enkele Vuurnatie luchtschepen, onder leiding van prinses Azula. De groep was genoodzaakt de tempel te ontvluchten. Aang, Sokka, Katara, Toph, Suki en Zuko zouden met Appa en Momo naar Sintel Eiland verkassen, naar het vakantiehuis van Vuurheer Ozai. Waar de anderen heengingen is niet bekend.Het is eveneens niet bekend of de Westelijke Luchttempel deze laatste grote aanval heeft overleefd, maar de tempel heeft zonder enige twijfel grote schade geleden onder de bombardementen van de luchtschepen.

TriviaEdit

  • De Westelijke Luchttempel is waarschijnlijk als eerste aangevallen tijdens de genocide die Vuurheer Sozin uitvoerde, aangezien deze tempel het dichtst bij de Vuurnatie ligt.
  • De Westelijke luchtempel lijkt wat op een omgekeerde luchtempel.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki