Wikia

40px-Wiki.png Deze pagina gebruikt inhoud van de Avatar Wiki. Het originele artikel kan gevonden worden op Zon Krijgers Oude Stad. De lijst van auteurs kan gevonden worden op de geschiedenispagina. Net zoals op de Nickelodeon Wiki, is de tekst van de Avatar Wiki beschikbaar onder de Creative Commons Attribution-Share Alike License 3.0.

300px-Oude Stad van de Zon Krijgers.png De Oude stad van de Zon Krijgers is een oude stad waarvan werd gedacht dat de stad verlaten was en slechts ruïnes waren. Aang en Zuko ontdekte het dat de Zon Krijgers nog steeds in de stad leefden. De gehele stad is bedekt met planten en de locatie zag er ongebruikt uit. Dit kwam doordat de stam kleiner was dan dat het vroeger was. Sommige architecturen van de stad zijn terug te zien in de architectuur van de Vuurnatie die vandaag de dag te zien zijn, inclusief de tempels van de Vuurwijzen.

De stad zit vol met vallen. De Zonnesteen was erg belangrijk voor de Zon Krijgers en werd daarom verborgen in een verzegelde kamer dat zich alleen opent tijdens een zonnestilstand. Als het open is, kunnen twee mensen de steen krijgen door de Dansende Draak techniek uit te voeren, en hun voeten op de juiste druk-stenen zetten. Als de steen verwijderd wordt van het standaard, zal de gehele kamer ondervloeren met kleefmiddel.

Around Wikia's network

Random Wiki