Wikia

300px-Zuko 0001.png
Vuurheer Zuko
is een vuurstuurder en was geboren als de kroonprins van de Vuurnatie. Voor een lange periode was Zuko's doel om de Avatar te vangen en zijn eer terug te krijgen bij zijn vader Ozai, nadat hij door zijn vader verbannen werd omdat hij sprak tijdens een oorlog vergadering.Zuko heeft een litteken aan de linkerkant van zijn gezicht die zijn vader hem gegeven had voordat hij verbannen werd. Tijdens zijn reis en zoektocht naar de Avatar werd hij vergezeld door zijn oom Iroh en diende ook als zijn mentor en trainde hem vuurstuur technieken.Met veel steun van Iroh en nadat hij zijn innerlijke beroering had verwerkt, verliet Zuko de Vuurnatie em voegde zich bij Team Avatar en werd Aangs vriend en vuurstuur leraar. Terwijl Aang Zuko's vader Ozai had verslagen, wist Zuko met hulp van Katara zijn zus prinses Azula gevangen te nemen en nam zijn vaders positie in als Vuurheer en eindigde de oorlog die honderd jaar had geduurd en begon een tijdperk van vrede en liefde en beloofde de Avatar te helpen met het herbouwen van de wereld.

Around Wikia's network

Random Wiki